Jak prowadzić bloga prawniczego? Oto kilka zasad, które musicie poznać.

83 views 19:04 0 Comments 2022-11-02

Blog prawniczy w dzisiejszych czasach jest naprawdę ważny, ponieważ możemy na nim ukazywać swoje zdolności, opisując różnego rodzaju zagadnienia. Również przyczynia się do przedstawiania nas jako ekspertów w danej dziedzinie. Ma wpływ na rozpoznawalność naszej kancelarii oraz powiększenie naszej bazy klientów.

Prowadzenie bloga o tematyce prawnej jest również korzystne, jeśli prowadzimy go umiejętnie. Możemy dzięki temu osiągnąć lepsze wyniki w wyszukiwarkach internetowych. Prowadzenie bloga to sposób na poprawę pozycjonowania firmy. Stosując odpowiednie słowa kluczowe, jesteśmy w stanie zobrazować naszą kancelarię potencjalnemu klientowi.

Pomimo że jest to doskonałe rozwiązanie na budowanie relacji między prawnikiem a klientem, nie jest to takie proste, jak się wydaje. Decydując się na prowadzenie bloga musimy, dokładnie rozplanować i tworzyć unikatowe treści. Podstawą bloga jest przekazywanie swoim odbiorcom wartościowego przekazu, budowanie zaufania oraz zbudowanie autorytetu naszej kancelarii. Jak więc stworzyć dobry blog o tematyce prawnej? Co powinniśmy wziąć pod uwagę?

Tworzenie treści na bloga prawniczego – kilka zasad

Jak wiadomo, podstawą osiągnięcia celu jest treść. Mając w swoim posiadaniu wiele tekstów, które możemy udostępnić swoim czytelnikom, zdobywamy większą rozpoznawalność naszej firmy przez odpowiednie grono odbiorców. Jak wyżej wspominaliśmy prowadzenie bloga umożliwia nam, bycie w stałym kontakcie z naszymi odbiorcami. Dodatkowym atutem będzie posiadanie kont w social media, które mogą poszerzyć grono naszych odbiorców i dopasować tych, którzy faktycznie zainteresowani są naszą tematyką.

Więc jakie to zasady powinniśmy wziąć pod lupę?

  1. Najważniejsze są treści, muszą być one unikatowe, takich gdzie nasz potencjalny klient nie znajdzie nigdzie indziej.

Jeśli bierzemy prowadzenie bloga na poważnie, to powinniśmy skupić się na stworzeniu naprawdę unikatowych treści. Możemy tworzyć teksty samodzielnie bądź zlecić je profesjonalnym copywriterom, którzy specjalizują się w branży prawniczej oraz mają zdolności tworzenia wpisów blogowych. Teksty powinny być stworzone tylko na potrzeby naszego bloga, warto poświęcić kilka dłuższych chwil na napisanie albo zapłacić profesjonaliście.

Tworząc wpisy, musimy pamiętać o naszych odbiorcach, że dla nich tworzymy te wszystkie teksty. Warto więc skupić się na napisaniu ich w sposób prosty i wyjaśniający inne trudne dla nich zagadnienia. Unikać na pewno musimy żargonu prawniczego, ponieważ może sprawić trudności w czytaniu.

  1. Treści wpisów muszą być napisane w sposób poprawny, bezbłędnie

Nasz blog prawniczy musi wyróżniać się dokładnością oraz poprawnością językową. Musimy unikać sytuacji, gdzie piszemy tekst na szybko, pojawiają się w nim błędy zarówno ortograficzne, jak i interpunkcyjne. Nie przykładając się do napisania poprawnego wpisu, nie przeglądając go przed publikacją czy jest bezbłędny, niestety tracimy czytelnika. Nawet jeśli wpis jest ciekawy, zainteresował naszego odbiorcę, to nie zmienia to faktu, że nie wróci już więcej oraz nie poleci naszej strony kolejnym potencjalnym klientom.

  1. Musimy pisać teksty tematyczne, które całkowicie wyczerpują zasób informacji.

Bycie postrzeganym jako ekspert, nie przychodzi łatwo. Na miano eksperta trzeba nieźle się wysilić oraz przyłożyć. Decydując się na konkretny temat, musimy dokładnie analizować informacje, które chcemy zamieścić oraz podpierać się na wiarygodnych źródłach. Jeśli mamy możliwość, warto umieszczać odnośniki bądź dopisując przykłady, które potwierdzą naszą wiarygodność.

Umieszczając wpis na blogu, warto przejrzeć go, czy aby na pewno opisaliśmy temat od A do Z. Ważne jest to, dlatego że nasi czytelnicy oczekują odpowiedzi na nurtujące ich zagadnienia. Umożliwiamy im to, publikując wyczerpujący wpis. Dzięki temu poznają odpowiedzi na zadawane sobie pytania i nie muszą szukać informacji u innych źródeł.

  1. Musimy odpowiednio dopasować treści do naszych odbiorców

Skup się na treściach, dzięki którym możesz wybić się ponad konkurencję. Możemy skupić się na temacie, który nie jest poruszany przez innych prawników, a jest dosyć często potrzebny odbiorcom. Możemy również wprost zapytać naszych czytelników, z jakimi problemami się zmagają, jakie zagadnienia ich nurtują i kierować się w tym kierunku. Dzięki temu nie tylko nabierzemy zaufania u naszych czytelników, ale również pozwolimy im w ten sposób przybliżyć rozwiązanie konkretnego problemu.

  1. Nie możemy pominąć SEO

Działania SEO w prowadzeniu bloga prawniczego są niezwykle ważne. Biorąc pod uwagę SEO podczas tworzenia treści na Twojego bloga, możemy przyczynić się do lepszego pozycjonowania naszej strony w wynikach wyszukiwania. Dodatkowo uzyskasz szansę na zbudowanie bazy klientów, którzy są zainteresowani Twoimi treściami. Działania SEO skupiają się na:

– umieszczaniu słów kluczowych w Twoim tekście w sposób naturalny, nieprzesadny;

– możemy zastosować link building, który będzie przekierowywał nas na stronę główną kancelarii;

– zastosuj w swoich wpisach zdjęcia, które mogą zachęcić więcej odbiorców;

– korzystaj z social media.

  1. Regularność to podstawa

Na naszym blogu nie może zabraknąć regularności. Jeśli zaniedbamy sprawę i będziemy publikować wtedy, kiedy będziemy mogli niestety, ale może się przyczynić do opuszczenia przez większość odbiorców naszego profilu. Bycie systematycznym w naszych działaniach przynoszą pozytywne skutki. Czytelnicy odbierają to jako profesjonalizm i całkowite zaangażowanie do sprawy. Systematyczność w prowadzeniu bloga pomaga utrzymać stałe grono odbiorców, co przełoży się na lepszą świadomość naszej kancelarii.

  1. Nie zapomnij o promowaniu swoich usług prawnych

Wyżej wspominaliśmy o zakazie stosowania reklamy bezpośredniej w zawodzie takim jak prawnik. Jednak w swoich wpisach możemy podkreślać swoje umiejętności i doświadczenia. Pomimo że blog powinien nam służyć do nawiązywania relacji z potencjalnymi klientami, to jednak warto dodać jakiś link do swoich osiągnięć. Możemy również opisać doświadczenia związane ze sprawami. Trzeba tylko opisywać sytuacje anonimowo, nie ujawniając żadnych danych osobowych. Pisanie również w ten sposób przybliży odbiorcom nasze działania oraz skuteczność.

Więc jak to wygląda z prowadzeniem tego bloga?

Prowadzenie bloga jednak jest wyzwaniem. Niestety nie przewidujemy, czy nasze działania są długoterminowe i czy przyniosą korzyści. Jednak warto spróbować, ponieważ teraz wiele osób poszukuje porad prawnych w internecie. Może się okazać, że to nasze treści i informacje w nich zawarte są ponad konkurencją.

Tagi: ,